Publikatsiooni kuupäev : 2023-10-27

ZF Aftermarket annab viis soovitust professionaalseks talvekontrolliks

Paljud autoomanikud mõtlevad auto ettevalmistamiseks talveks alles siis, kui esimesed lumehelbed juba langevad. Autotöökojad võiks järgnevaid kuid kasutada võimalusena kutsuda kliendid töökotta kontrolli – isegi need, kes kasutavad oma sõidukil aastaringseid rehve.

Kui klient saabub talviseks kontrolliks töökotta, tasuks lisaks rehvide vahetusele kasutada võimalust kontrollida üle ka kogu ülejäänud auto. Õige varuosad tervele veermikule – sh ka õhkvedrustuse komponendid – on ZF Aftermarket’ilt saadaval alambrändide Lemförder, Sachs, TRW ja Wabco alt.

Paljude sõiduautode veermikusüsteemid saavad suvehooajal suurema koormuse kui tavaliselt. Puhkusereisid ja sagedasem haagisevedu langevad paljudel just suveperioodi, pannes sõidukile lisakoormuse – eelkõige selle vedrustusele. Ning järgmiseks on eesootamas talveperiood, mis toob soola ja sodi teedel, rääkimata külmast, märjast, lumest ja jääst.

Sellest tulenevalt soovitabki ZF Aftermarket töökodadel kutsuda oma kliendid talvele eelnevatel nädalatel autoga kontrolli. Vajadus garaažist läbi käia on ilmselge juba põhjusel, et suvised rehvid tuleb vahetada talviste vastu, kuid see pole ainuke põhjus.

Hoolimata paljude leibkondade praegusest keerulisest majanduslikust seisust, soovitakse endiselt hoida oma auto turvalise ja igati kasutusvalmina. Hiljutises uuringus, mille viis läbi Saksa organisatsioon KÜS, vastas 100 protsenti küsitletuist, et nende jaoks on tähtis, et nende auto oleks heas tehnilises seisukorras. 88 protsenti küsitletuist laseks rikke kõrvaldada nii ruttu kui võimalik, 75 protsenti leidis, et töökoja poolne proaktiivne kontakt oleks tervitatav või väga tervitatav.

Et talvekontroll oleks edukas nii kliendi kui ka töökoja vaates, pakuvad ZF Aftermarket’i eksperdid välja järgmised viis soovitust:

  1. Optimeeri töökoja ajagraafikut: kui soovitakse rehvivahetust, siis ei pea see käima "pit stop’i" kiirusega. Lisaaeg tasuks varuda sõiduki terviklikuks ülevaatuseks, et avastada ka muud võimalikud murekohad.
  2. Läbipaistvus on oluline: kui klient ei ole sõiduki läbivaatuse ajal kohal, siis peaks mehaanik dokumenteerima avastatud puudused või vahetust vajavad detailid fotode või video abil.
  3. Laiendage veaotsingut: rehve vahetades ei piisa pidurite ülevaatamisest, pöörake tähelepanu ka vedrustuse kõigile komponentidele. Kivitäketega keerdvedrud lähevad talvise soolatamisega rooste ja võivad seejärel juba murduda. Isegi minimaalselt lekkivad õhkpadjad võivad kaasa tuua kuluka järelremondi.
  4. Soorita akutest: see peaks kuuluma rutiinselt talvekontrolli juurde. Vastasel juhul on suur tõenäosus, et klient jääb esimeste külmadega hätta – mis on eriti morjendav, kui ta faktiliselt just käis autoremondis, kuid seal piirduti vaid rehvivahetusega.
  5. Tutvusta ja müü lisatarvikuid: kui klient broneerib telefonitsi või veebi teel teeninduse aja, siis tuleb talle anda võimalus tellida lisaks ka hooajalisi tooteid – näiteks talvist autokeemiat, lumeharju, kummimatte ja muud säärast.

Brändidelt Lemförder, Sachs, TRW ja Wabco pakub ZF Aftermarket tervikuna täielikku toodete ja teenuste valikut terve veermiku jaoks. Uudisena kuuluvad valikusse Wabco brändi õhkkompressorid paljude sõiduautode õhkvedrustuse tarbeks. Tegu on tunnustatud originaalvarustuse tehnoloogiaga, mis on end juba tõestanud miljonitesse autodesse paigaldatuna.

TRW tootevalik hõlmab pidurikettaid, -klotse ja varuosi trummelpiduritele, pidurivedelikku, -voolikuid ja kõike muud pidurihoolduseks vajalikku. Sachs’i brändi alt turustab ZF Aftermarket erinevaid amortisaatoreid ja õhkpatju. Samas kui Lemförder on spetsialist rooli ja veermiku alal, pakkudes õõtshoobi, šarniire, stabilisaatori otsavardaid ja paljugi muud.